Rody Tertunggu-Tunggu… Mana Lan?

PETALING JAYA: Gitaris kumpulan Kristal iaitu Rody mengakui dia tertunggu-tunggu kemunculan bekas vokalis kumpulan itu, iaitu Lan apabila diberitahu penyanyi tersebut turut berada di lokasi sama pada malam sambutan tahun baru Ahad lalu.

Rody atau nama sebenarnya Mohd Rodi Baharudin, 32, berkata, dia bersedia dan bersikap profesional untuk bersemuka dengan penyanyi yang kini bergerak secara solo itu.

“Kami ada menjayakan persembahan pada malam tahun baru. Dia datang dengan Siti Nordiana, manakala saya bersama Datuk Hattan.

“Saya tunggu juga dia di khemah belakang pentas tapi dia tiada, selepas itu dia terus naik ke pentas, mungkin dia menunggu di tempat lain,” ujarnya.

Rodi berkata demikian ketika diminta mengulas tentang hubungannya dengan bekas penyanyi berkenaan.

Lan bersama kumpulan Kristal.

Tambahnya, sehingga kini penyanyi yang mahu dikenali sebagai Lan Solo itu belum menghubungi mereka dan menyelesaikan kekeruhan yang berlaku selepas selesai program realiti Gegar Vaganza musim keempat.

Sebelum ini, Lan atau nama sebenarnya Razlan Mohamed Yusof, 32, mengumumkan mengundurkan diri dari Kristal selepas pemain gitarnya, Rody menerusi Instagram memberitahu akan merehatkan vokalis mereka.

Dalam pada itu, Rody berkata, dia dan Kristal tiada masalah untuk beraksi secara profesional jika ada yang mahukan mereka membuat persembahan bersama.

“Alhamdulillah tiada masalah, Kristal masih ada undangan jadi kumpulan pengiring untuk beberapa program televisyen.

“Macam saya cakap, kami dengan Kristal dan dia secara solo, jadi masing-masing cari rezeki. Kalau ada orang nak kami buat persembahan bersama kenalah jadi profesional,” ujarnya.

Sementara itu, dalam perkembangan lain, Rody berkata, Kristal masih mencari penyanyi yang sesuai untuk menggantikan Lan.

Katanya, mereka juga merancang untuk melakukan pembaharuan dan penjenamaan semula kumpulan itu.

“Banyak pembaharuan yang sedang dirancang untuk Kristal. Selain mencari vokalis, kami juga buat penjenamaan semula dari segi lagu-lagu kami dan logo. Genre masih kekal rock,” ujarnya.

Sumber; mstar via beritasteady

Mengerikan! Dikira Wayar Kabel Selepas Dipegang ia Bergerak. Rupa Rupanya…

Mengerikan! Dikira Wayar Kabel Selepas Dipegang ia Bergerak. Rupa Rupanya…

SILA SCROLL KE BAWAH UNTUK TERUS TONTON VIDEONYA JIKA ANDA KESUNTUKAN MASA UNTUK MEMBACA

Baru baru ini di Taiwan sempat berlegar dan viral sebuah video yang dimuat naik oleh seorang netizen di akaun media sosial miliknya.

Di dalam video tersebut kelihatan ternampak sesuatu seperti binatang yang sedang bergerak gerak seolah olah sedang menggeliat.

Menurut netizen tersebut dia merakam kejadian itu selepas terasa hairan dan pelik dengan makhluk itu.Dia menemui makhluk pelik tersebut di celah celah batu di satu daerah di Taiwan.

Setelah memposting video tersebut di akaun sosialnya lelaki itu mendapat respon yang bukan sedikit dari para netizen.Ada yang berpendapat bahawa makhluk itu adalah sejenis cacing yang dikenali sebagai cacing rambut kuda yang bertaut menjadi satu.Cacing itu terlilit sesama sendiri sehingga terbentuk sedemikian rupa.

Bahkan ada juga netizen yang pendapat yang lebih ekstrim dengan mengatakan bahawa makhluk itu sebenarnya adalah sejenis serangga mutant yang terbentuk melalui mutasi genetik dan berevolusi.

Sejumlah netizen lagi malah menganggap ia adalah sejenis makhluk asing atau alien yang sedang hidup dan membiak di bumi.

Tiada siapa sebenarnya yang dapat menjelaskan dengan tepat apakah makhluk ini sebenarnya.Tetapi makhluk ini memang pelik dan membuat kita bingung memikirkannya.

Sila tonton video:

 

Sumber : informasi-viral

[Video] “Jarang Artis Update Masak, Selalu Shopping Je…” -Masak Ketika Bercuti Di Paris, Peminat Puji Eina Azman Rajin!

Jika bercuti pasti ramai memilih untuk menikmati dan merasai makanan yang berbeza di negara asing bukan? Namun tidak bagi Datin Paduka Eina Azman apabila pelakon berkenaan lebih memilih memasak sendiri untuk keluarga kecilnya.


Terkenal kerana gemar memasak, Datin Paduka sebenarnya kerap memuat naik video resepi masakannya di laman Instagram. Biasanya wanita berusia 23 tahun ini ditemani dan dibantu pembantu rumahnya.

Bahkan ketika melancong di Paris beberapa hari ini, Eina turut memasak beberapa resepi seperti sambal sardin, nasi goreng ayam kunyit belacan, ayam masak kicap dan pengat ubi.

Rata-rata memuji pelakon berkenaan kerana pandai memasak, selain menjaga makan dan minum keluarganya biarpun di luar negara.

Jom kita tengok video yang dimuat naik oleh Eina. Wahh nampak sedap bukan?

sumber via miloopanas

Banyak Rahsia Emma Maembong Terkantoi Dalam IG Live Michael Ang Ini

Kerahsiaan (juga dipanggil clandestinity atau furtiveness) adalah amalan menyembunyikan maklumat dari individu atau kumpulan tertentu yang tidak mempunyai “keperluan untuk mengetahui”, mungkin semasa berkongsi dengan individu lain. Yang tersembunyi dikenali sebagai rahsia.

Kerahsiaan sering kontroversial, bergantung pada kandungan atau sifat rahsia, kumpulan atau orang yang menyimpan rahsia, dan motivasi kerahsiaan. Kerahsiaan oleh entiti kerajaan sering dianggap sebagai berlebihan atau dalam mempromosikan operasi yang buruk [oleh siapa?]; Penyataan maklumat yang berlebihan mengenai individu boleh bertentangan dengan kebajikan privasi dan kerahsiaan. Ia sering berbeza dengan ketelusan sosial.

Kerahsiaan boleh wujud dalam beberapa cara yang berbeza, seperti melalui penggelapan, di mana rahsia tersembunyi di sisi biasa seperti contoh bahasa idiosinkratik kompleks atau steganografi; pengekodan atau enkripsi di mana strategi matematik dan teknikal digunakan untuk menyembunyikan mesej; dan kerahsiaan yang benar, di mana sekatan dikenakan kepada mereka yang mengambil bahagian dalam mesej, seperti melalui klasifikasi keselamatan kerajaan.

Haiwan menyembunyikan lokasi den atau sarang mereka daripada pemangsa. Tupai menguburkan kacang-kacangan, menyembunyikannya, dan mereka cuba mengingat lokasi mereka kemudian.

Manusia cuba untuk menyembunyikan secara sedar aspek diri mereka dari orang lain kerana rasa malu, atau dari ketakutan keganasan, penolakan, gangguan, kehilangan penerimaan, atau kehilangan pekerjaan. Manusia juga boleh cuba menyembunyikan aspek diri mereka sendiri yang mereka tidak mampu menggabungkan diri secara psikologi ke dalam kesadaran mereka.

 

Sumber : informasi-viral.

Gali jalan, pekerja temukan KOTAK BESAR, lepas dibuka semua orang terkejut ! Ternyata isinya.

Ramai pekerja pekerja membuat pembahagian di sekitar jalan jalan ini,ada satu kapal pengorek tanah,mereka mengorek tanah tanah itu.mengatkan batu batu simen disitu.mereka ada melihat satu kotak ada di dalam tanah itu…mereka mengambil tali terus mengeluarkan kotak besar dari penggalian mereka itu tadi, bahawa mereka memikir itu adalah harta karun yang mereka temui..lalu mereka terus membuka kain dari atas kotak besar itu ,ternyata kereta yang sudah hampir lama ,sengguh mengejutkan pada mereka.,ada bungkusan besar dibaluti kain lalu mereka membuka kain itu ternyata sungguh mengejutkan mereka,ini ada lah cerita semata mata.untuk mengetahui lebih lanjut lagi.anda boleh scroll dibawah pasti ada cerita menarik buat anda semua ,ada yang lucu,seram.pasti tidak kering gusi menontonnya.

Anda juga boleh share di fb atau di laman media sosial yang lain.jika ada sebarang cadangan atau pertanyaan boleh berhubung dengan admin web ini,semoga cerita ini membuat anda terhibur . Saya ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada semua kerana sudi menonton kisah2 fakta fakta di channel ini..sekian.

Jangan lupa like fb fanpange kami dibawah. Layan Video

Sila tonton video:

 

Sumber : informasi-viral

Selepas Tak Tahan Di Asak Oleh Wartawan, Akhirnya Nelydia Senrose Berlaku Jujur Dedah Hubungan Sebenar Beliau dengan Jejai Bekas Suami Fasha!

Malah, ada juga yang mengatakan kedua-duanya kononnya merancang mahu mendirikan rumah tangga. Betul ke?

Hari ini, tuan empunya badan tampil menjelaskan perkara sebenar dan berharap agar segalanya terjawab selepas ini.

Menyifatkan berita tersebar itu tidak benar, pemilik nama Nik Zaris Nelydia Nik Sen itu menegaskan statusnya masih single selepas gagal dalam percintaan sebelum ini.

Image result for Nelydia Senrose dan jejai

Image result for Nelydia Senrose dan jejai

Image result for Nelydia Senrose dan jejai

Image result for Nelydia Senrose dan jejai

“Memang saya ada terdengar gosip kononnya saya bercinta dengan lelaki berkenaan. Malah, ada juga rakan artis yang bertanyakan hal itu kepada saya, kerana kononnya mereka nampak saya keluar dengannya.

“Jujur saya katakan di sini, saya memang tiada sebarang hubungan dengan lelaki dimaksudkan itu. Malah, saya sendiri hairan macam mana perkara seperti ini boleh tersebar?” kata pelakon drama Setia Hujung Nyawa ini lagi.

Nelydia bagaimanapun mengaku berkawan dengan lelaki terbabit, namun perhubungan itu tidak lebih daripada rakan biasa.

“Saya akui, kami memang berkawan, tetapi setakat rakan biasa saja. Kalau keluar pun, kami berbuat demikian secara beramai-ramai dan saya ditemani kakak serta adik. Kami tidak pernah keluar berdua.

“Selepas putus cinta beberapa tahun lalu, saya belum ada kekasih. Saya seorang yang sukar untuk jatuh cinta,” kata Nelydia, lapor Berita Harian.

Image result for jejai

Image result for jejai

Image result for jejai

Kata artis yang bakal menyambut hari lahir ke-23 pada 30 Julai ini, jika satu hari nanti jodohnya tiba, beliau berharap biarlah lelaki itu seorang yang matang dan mampu membimbingnya menjadi isteri yang baik.

 

Sumber : informasi-viral.

Gadis Suka Berkawan Dengan Geng Lelaki. Lepas Ikut Jalan2, Tak Sangka Malam tu…

Digilir 20 lelaki sampai pagi. Sungguh malang nasib seorang remaja wanita 15 tahun menjadi mangsa pemuas nafsu 20 lelaki termasuk teman lelakinya sediri di Hulu Palik Bengkulu Indonesia.

PERBUATAN 20 LELAKI TERBONGKAR

Perbuatan 20 lelaki berkenan terbongkar selepas mangsa berjaya melarikan diri dari tahanan suspek sejak isnin kelmarin. Menurut mangsa kejadian bermula ketika rakan-rakan lelakinya datang kerumah untuk lepak,namun pada jam 23:00 mangsa di ajak keluar untuk jalan-jalan menaiki motor.

PAKSA KE RUMAH KOSONG

Sampai di lokasi desa Air Baus kumpulan bermotor berjumlah 20 orang berkenan memaksa mangsa kesebuah rumah kosong sebelum digilir hingga ke pagi. Tak cukup di situ,pada hari berikutnya beberapa orang lelaki dari kumpulan motor berkenan datang semula untuk mengulangi hal yang sama.Lebih menyedihkan apabila mangsa turut di rogol meskipun dalam keadaan pengsan.

DITINGGALKAN SELEPAS PUAS

Selepas puas, mangsa kemudian dibiarkan dirumah kosong berkenan dan berjaya melarikan diri. Bagaimanapun mangsa melaporkan kejadian itu kepada kedua orang tuanya sebelum membuat laporan polis. Pihak polis Bengkulu Utara AKBP Ariefaldi yang menerima laporan terus membuat tangkapan.

POLIS BURU SUSPEK

Kami sudah menangkap 14 suspek atas bantuan pengecaman identiti dari laporan mangsa,6 lagi suspek masih lagi dalam pengejaran katanya dalam sidang media hari ini. Kesemua suspek diketahui berusia 15 hingga ke 36 dari kampung yang sama,katanya lagi.

Sumber: Eberita.org

KEJAM.. MAYAT BAYI DIBUNGKUS PLASTIK, DISUMBAT DALAM BEG (5 GAMBAR)

MAYAT bayi perempuan yang dibungkus di dalam beg plastik dan disumbat dalam beg galas ditemui seorang pemancing di atas rumput di Tasik Seksyen 6, Kota Damansara, 5 petang semalam.

Ketua Polis Daerah Petaling Jaya Asisten Komisioner Mohd Zani Che Din berkata, mayat berkenaan ditemui pemancing warganegara Indonesia yang sedang memancing di kawasan berkenaan.

Menurutnya, pemancing berkenaan menemui beg galas berwarna hitam yang ditinggalkan d atas rumput di tasik itu.

“Lelaki berkenaan kemudian membuka beg galas terbabit sebelum menemui beg plasti yang berisi mayat bayi perempuan.

“Lelaki berkenaan kemudian menghubungi rakannya sebelum bertindak menghubungi polis,” katanya.

Mohd Zani berkata, polis kini sedang menyiasat sama ada bayi berkenaan baru dilahirkan atau sebaliknya.

“Punca kematian akan ditentukan selepas proses bedah siasat selesai dijalankan,” katanya.

Sumber:terengganutimes via lastkopek

SUNGGUH TAK DIJANGKA.. INILAH 10 FILEM TERMAHAL DI DUNIA

10 Daftar Film Termahal di Dunia, Film dianggap sebagai media komunikasi yang ampuh terhadap massa yang menjadi sasarannya, karena sifatnya yang audio visual, yaitu gambar dan suara yang hidup. Dengan gambar dan suara, film mampu bercerita banyak dalam waktu singkat. Ketika menonton film penonton seakan-akan dapat menembus ruang dan waktu yang dapat menceritakan kehidupan dan bahkan dapat mempengaruhi audiens.

Tahukah Anda ternyata dibalik keseruan film yang kita tonton ternyata ada banyak sekali perlengkapan, peralatan, serta kru yang dibutuhkan, hal inilah yang menjadi dasar tingginya biaya produksi sebuah film. Tidak tanggung-tanggung, ratusan juta dollar rela dikeluarkan hanya untuk membuat 1 judul film! Dari banyaknya film tersebut, lagioke.com telah merangkum beberapa film termahal di dunia, berikut daftarnya.

 1  FAST & FURIOUS 7

Film Termahal di Dunia
Tak tanggung-tanggung film garapan James Wan (Insidious) telah menelan uang sekitar 250 juta dollar AS (3,2 triliun). Berdasarkan pantauan The Hollywood Reporter, awalnya Universal memprediksikan anggarannya hanya sebesar 200 juta dollar AS. Namun sepeninggalnya Paul Walker membuat tim produksi harus merombak ulang jalan cerita dan ‘menghidupkan kembali’ Paul Walker melalui CGI dalam Furious 7. Alhasil, ada penambahan anggaran sejumlah 50 juta dollar AS. Ditotal secara keseluruhan menjadi 250 juta dollar AS.

 2  PIRATES OF THE CARIBBEAN: AT THE WORLD’S END

 Film Termahal di Dunia
Film dengan biaya termahal di dunia berikutnya adalah Pirates of The Caribbean: At the World’s End. Film ini menceritakan tentang para bajak laut. Sekuel ketiga dari film Pirates of The Caribbean ini mempunyai biaya produksi sebesar 2,7 Triliun Rupiah.

 3  TITANIC

Film Termahal di Dunia
Film yang disutradarai James Cameron dan rilis pada tahun 1997 ini memang pantas dinobatkan sebagai film paling sukses selama satu dekade. Namun, membuat insiden tenggelamnya Kapal Titanic tampak nyata melalui film bukanlah perkara yang mudah, Toppers. Dibutuhkan dana sebesar USD 294 Juta atau senilai RP 3.3 Triliun pada masa itu untuk membuat Film Titanic.

 4  SPIDERMAN 3

Film Termahal di Dunia
Kisah super hero laba-laba ini memang menjadi salah satu kisah favorit di kalangan pecinta film. Untuk membuat seri ketiga Film Spiderman ini Marvel harus mengeluarkan biaya USD 293 Juta, Meskipun telah merogoh kocek yang sangat mahal, kualitas Film Spiderman 3 mendapatkan banyak kritikan dan mendapatkan rating yang tidak terlalu tinggi, yaitu hanya sekitar 6.2 dari IMDb.

 5  AVATAR

Film Termahal di Dunia
Film yang di sutradarai James Cameron ini merupakan film tiga dimensi yang menuai sukses menjadi box office selama beberapa minggu. Film ini tentunya membutuhkan teknologi grafis modern, karena hampir semua film ini adalah tiga dimensi. Biaya yang di butuhkan untuk memproduksi film ini adalah mencapai 2,2 Triliun Rupiah.  Dengan biaya yang mahal namun menuai kesuksesan dalam produksinya.

 6  KINGKONG

Film Termahal di Dunia
Film yang menceritakan mengenai kehidupan seekor Kingkong raksasa yang mulanya hidup di alam liar lalu bertemu dengan seorang wanita . . . . . . dan bersahabat dengannya. Ternyata film ini memerlukan biaya yang cukup besar. Film Kingkong tersebut membutuhkan biaya mencapai 2,4 Triliun Rupiah. Dengan biaya sebesar itu film Kingkong telah membuat grafik komputer jauh terlihat nyata. Film ini laris di pasaran dan termasuk film dengan biaya termahal di dunia.

 

 7  X-MEN : THE LAST STAND

Film Termahal di Dunia
The Last Stand mempunyai biaya produksi sebesar 2,3 Triliun Rupiah. Film ini mencertiakan para mutan dan persaingan dengan manusia. Terdapat efek-efek kamera yang nampak nyata dalam film ini sehingga lebih menarik para penonton.

 8  TANGLED

Film Termahal di Dunia
Film Tangled menjadi satu-satunya film animasi dengan budget yang tinggi, yakni USD 280 Juta. Pembengkakan anggaran ini kabarnya terjadi karena Disney, selaku rumah produksi, sempat mengulang pembuatan film Tangled. Untung saja Toppers, meski membutuhkan biaya hingga ratusan juta dollar, film yang bercerita tentang tokoh Rapunzel ini tetap mampu meraih rating yang tinggi serta mendatangkan keuntungan untuk Disney senilai USD 591 Juta.

 9  THE DARK KNIGHT RISES

Film Termahal di Dunia
Film ini dibuat dengan biaya hingga USD 230 Juta atau sekitar Rp 2.6 Triliyun pada tahun 2012. Film The Dark Knight Rises pun mendapatkan rating tinggi dari berbagai media dan berhasil meraup keuntungan sekitar USD 1 Milliar dari penjualan tiket serta dvd.

 10  HARRY POTTER AND THE HALF BLOOD PRINCE

Film Termahal di Dunia
Film yang merupakan adaptasi dari novel karya JK. Rowling ini memang menjadi salah satu film terfavorit sepanjang masa. Jadi tak heran sih Toppers kalau rumah produksi Warner Bros berani bayar mahal untuk membuat film satu ini. Dari 8 seri film Harry Potter yang diputar di bioskop, seri Harry Potter and The Half Blood Prince lah yang membutuhkan biaya paling banyak yaitu USD 275 Juta atau setara dengan Rp 3.1 Triliun. Tapi Warner Bros perlu berbangga diri karena seri Harry Potter ke-6 tersebut berhasil mendapatkan keuntungan USD 934 Juta atau sekita Rp 10 Triliun.

Sumber image :
fractual.deviantart.com, vathafaf.2fh.co, abcnews.go.com dan google.com via lagioke.net

 

Sumber : lastkopek

[10 Foto] Tempat Kejadian: Model Sambilan Sambut Ulang Tahun Kelahiran Berhujung Tragedi Dipenggal Kepala Yang Mengerikan

Penari dan model sambilan dipenggal kepala oleh kekasihnya dengan sabit yang mengesyaki wanita itu mempunyai teman lelaki lain di Maharashtra, Gujarat, India, Selasa lalu.

Kejadian berlaku di rumah ladang lelaki berkenaan, Pritesh Patel, 30, di Timba, berhampiran bandar Surat, India.

Wanita itu, Jyoti Surjeet Singh mengunjungi Pritesh yang sudah beristeri di ladang berkenaan, bagi meraikan sambutan hari jadi kekasihnya itu pada 27 Disember.

Daily Mail melaporkan, menurut polis, Jyoti dan Pritesh kemudian ke Mumbai pada 28 Disember untuk menyambut Tahun Baru sebelum pulang ke Timba pada 1 Januari. Keesokannya, Jyoti ke ladang berkenaan dihantar pemandunya, Sandeep dan isteri.


suspek

Pertengkaran berlaku antara Jyoti dan Pritesh dan menurut laporan media tempatan, lelaki berkenaan memenggal kepala Jyoti dengan sabit sebelum melarikan diri.

Sandeep dan isterinya turut melarikan diri kerana bimbang diserang Pritesh dan mereka kemudian membuat laporan polis.

Ketika soal-siasat, Pritesh memberitahu polis dia sudah membelanjakan banyak wang untuk Jyoti sebagai wanita simpanannya namun mengesyaki wanita itu ada hubungan dengan lelaki lain.

Media melaporkan, hubungan Pritesh dengan isterinya juga terjejas berikutan hubungan sulitnya dengan Jyoti.

Pritesh mengenali Jyoti kerana sering mengunjungi pusat hiburan di Mumbai, tempat wanita itu bekerja sebagai penari.

sumber

via miloopanas