[12 KANDID FOTO] ALAHAI COMELNYA ALA HEROIN BOLLYWOOD! MAJLIS MALAM BERINAI IZARA AISHAH!!

Wow! Itu sahaja yang boleh kami katakan apabila terlihat gambar malam berinai Izara Aishah mula membanjiri timeline Instagram kami.

Dengan mengetengahkan konsep ala malam Bollywood, Izara kelihatan sungguh anggun dengan persalinan berwarna merah.

Meskipun sehingga kini Izara tidak muat naik sebarang gambar atau perkembangan untuk majlis malam berinai, namun gambar-gambar ini masih boleh dilihat melalui hashtag #adibizaradi Instagram.

Apa yang MH nak cakap, kami puji dengan make up yang dikenakannya. Tidak terlalu over namun masih menyerlah dengan warna-warna nude.

MH difahamkan Izara telah disolek oleh jurusolek professional Syed Faizal Syed Noh manakala pakaiannya pula hasil air tangan Shanellharun

Majlis ini telah dihadiri oleh rakan serta saudara terdekat sahaja. Apa yang paling mencuri hati Datuk Siti Nurhaliza turut berada di majlis tersebut dengan persalinan ala Hindustan.

Jujur kami kata Izara nampak sangat lain dengan penampilan ini. Izara bakal dinikahkan bersama anak kepada Datuk Khalid atau lebih mesra dikenali sebagai Datuk K esok.

Tak nak cakap banyak, #MHBelanjaGambar buat tatapan korang semua…

 

Sumber gambar : Instagram – #adibizara, mediahiburan

Sumber : malaysiabolehbro

Anjing memakai kostum buaya dan mengejar pejalan kaki. Anda pasti akan ketawa besar melihat video ‘prank’ ini

Pada November tahun lalu, satu rancangan hiburan di Brazil telah berjaya mengenakan ramai orang dengan satu ‘prank’ lucu tetapi menakutkan pada masa yang sama.

Mereka telah memakaikan anjing dengan kostum menyerupai buaya dan melepaskan anjing tersebut berlari bebas sambil menakutkan pejalan kali yang lalu-lalang di sekitar kawasan tersebut.

Kostum buaya yang disediakan oleh pasukan kru kelihatan sangat mirip buaya sebenar. Setelah dipakaikan pada anjing ini, anjing tersebut akan terus berlari kerana tidak selesa.

Persediaan telah dilaksanakan, mereka kemudian menunggu di satu lokasi yang tersembunyi.

Apabila terdapat individu melintasi kawasan tersebut, mereka akan melepaskan anjing itu yang kemudiannya berlari ke arah individu tersebut. Tidak sangka akan menemui buaya pada waktu malam, pastinya pejalan-pejalan kaki ini lari bertempiaran.

Tidak kira sama ada kanak-kanak, lelaki dewasa mahupun wanita, semuanya akan membuka langkah seribu setelah melihat seekor buaya agresif menghampiri mereka.

Nampaknya kerja keras anjing ini dalam menjayakan ‘prank’ tersebut berjaya membuahkan hasil. Mari lihat ‘prank’ anjing-buaya ini bersama-sama. Melucukan!

Sumber: Beauties of Life

Credit; Era Baru

Sumber : beritasteady

14 Maksud Tersirat Dalam Movie HANTU KAK LIMAH BALIK RUMAH Yang Orang Tak Sangka! Yang Last Tu Paling EPIK !!

Ramai yang suka tonton Filem Hantu Kak Limah Balik Rumah arahan Mamat Khalid. Dari budak-budak sampai ke golongan dewasa. Tapi berapa ramai yang perasan sindiran yang cuba disampaikan oleh pengarah filem ini?

Berikut 14 sindiran kepada masyarakat yang aku perasan dari filem ini.

1. Harap subsidi – Orang kampung semua tunggu subsidi baja.

Realitinya hari ini, minyak dah tak ada subsidi dan diikat pada purata harga minyak mingguan, namun orang kita masih hidup dalam illusi subsidi. Dan tanpa kita sedar, kita jadi bangsa yang diikat oleh subsidi dari A hingga Z.

2. Percaya khabar angin – Semua orang kampung sangka Kak Limah hantu padahal dia gila.

Hari ini di Facebook, berapa banyak antara kita senang sangat percaya khabar angin. Khabar angin berlambak kita peluk laksana sebuah kebenaran yang nyata. Lagi-lagi dari politikus pujaan kita.

3. Kalau kerja gomen semedang seminar – si baler kerja bawak ambulans asyik-asyik ada seminar.

Maknanya orang kita ni, terutama yang kerja kerajaan, dan swasta juga (jangan nak lari) banyak yang nak mengular dengan seribu alasan. MC lah, ada seminar, bini sakit dan sebagainya.

4. Belum apa-apa dah menghukum 

contoh anak kak limah pergi panjat Gunung Kinabalu, sihat walafiat tapi Pak Abu si ketua kampung kata dia mati jatuh gaung.

Itulah orang kita. Sebuah kes belum diadili, namun ramai yang dah jadi hakim jatuhkan hukum. Lagi-lagi kes jenayah yang viral.

5. Tak tengok Akademi Fantasia ke – sikap masyarakat yang suka tengok rancangan hiburan.

Kita dari dakwah agama, ke menyanyi, jawab kuiz, semua harus dibawa dalam bentuk hiburan menandakan bahawa sesungguhnya masyarakat kita berenang dalam hendonism.

6. Panggil bomoh globalisasi – semedang ada yang mohon bantuan perdukunan dan perbomohan.

Seolah-olah semua penyakit di dunia ini ialah angkara ilmu hitam dan bomoh. Seolah-olah semua perkara yangt berlaku di dunia adalah angkara jin, hantu dan iblis sahaja. Bagi aku, nak percaya bomoh ni semua selepas kau ikhtiar habis perubatan moden.

Perubatan moden tu bukan fizikal je, tapi mental. Berapa banyak antara kita yang tak tahu kita ada penyakit mental. Bipolar, Multiple Personality Disorder, dan gejala-gala seperti kemurungan, depresi yang melampau.

Banyak yang salah faham penyakit yang disebut di atas dengan buatan orang. Akhir sekali penyakit yang boleh diubati dek perubatan moden, kekal jadi barah apabila kita lagi suka baca jampi dan percaya orang hantar jin.

Orang kita hari ini juga suka benda ajaib dari benda sains yang ikut peraturan alam. Sebab tu produk pseudo-sains jelmaan amalan perbomohan alaf baru banyak dianuti oleh ramai orang kita. Dan ingat ya, bomoh-bomoh ni dosa berat. Khurafat.

Jumpa ustaz pulak pastikan kita jangan lupa perubatan moden. Yang berjumpa dengan ustaz, secara peribadi kata saya periksa sakit secara fizikal dan mental di hospital sebelum berjumpa dengan ustaz. Biar ikhitiar secara halus ini kita jadikan jalan selepas mencuba.

7. Hamba politik – sembang pasal Che Nin meninggal dunia tapi larut ke pilihanraya.

Maknanya orang kita ialah hamba politik tanpa kita sedar. Hari ini lihatlah di portal-portal berita online, kisahnya pasal perogol rogol anak, entah dikaitnya dengan Najib. Kisah pasal anak-anak tahfiz jadi mangsa khianat, di doanya politikus yang dibenci jadi abu dibakar hidup-hidup.

8. Tindakan melulu – Ucop gila nak bakor rumoh Kak Limah secara demokrasi katanya.

Tragedi rumah tahfiz dibakar kerana kononnya khianat adalah kerana perbuatan melulu suspek. Rakyat Malaysia terus menjatuhkan hukuman tanpa perbicaraan juga tindakan melulu. Mereka yang menaikkan ke Facebook gambar-gambar OKT bawah umur ini juga tindakan melulu.

Mereka yang menunding jari ke pelbagai pihak dalam kes tragedi ini juga melulu. Mereka yang mintak seluruh tahfiz kena tutup jugak melulu.

Mereka yang bukan Islam yang memandai-mandai menyamakan konsep martyr dan syahid akhirat dalam Islam lalu menembak orang Islam pun sebuah tindakan melulu. Kita adalah bangsa yang terlalu melulu-lulu dalam segala tindak-tanduk kita.

9. Sembang kencang 

Abi Hurairah bawak motor lari dari Kak Limah katanya 8 tiang dia pergi padahal 8 batu nesan je.

Ini tak perlu aku ulas. Setiap hari ada je manusia sembang kencang. Lagi-lagi di Facebook ni. Hiperbola je lebih. Yang tak boleh tahan, yang suka sembang kencang dengan kisah versi “makcik pakcik jiran mak aku yang nampak” semata-mata nak justifikasikan cerita dia.

10. Mesyuarat JKKKKKKK 

panggil semua orang kampung untuk cari jalan menyetel dan meng-settle-kan masalah Hantu Kak Limah.

Dalam aspek ini, ia menggambarkan kepimpinan pemerintah yang mana bila ada musibah baru nak tubuhkan suruhanjaya khas, siasatan khas, mesyuarat tergempor, pasukan khas kajian. Padahal kalau pemerintah dah ambil langkah berjaga-jaga, SOP yang betul, dan pengurusan yang cemerlang, kebanyakan masalah tidak perlu suruhanjaya khas, siasatan khas, dan sebagainya.

11. Kita bubarkan parlimen, tubuhkan parti baru

Pak Abu tiba-tiba sarankan usul diatas bila ditanya apa tindakan selanjutnya semedang bomoh-bomoh globalisasi gagal mengekang Kak Limah.

Yang ini setempek kepada ahli politik. Bila tak setuju lompat parti. Tubuh parti baru. Tak pun masuk parti lawan.

12. Tak nampak kemajuan depan mata 

masa awal-lawal filem ni ditunjukkan jaga kilang pasior kena sampuk dek UFO.

Diakhir filem, bila orang-orang kampung dan ambulans kejar Kak Limah ghopenye yang disampuk tu bukan UFO tapi kren. Baler si pemandu ambulans sindir – itulah kemajuan di depan mata tak nampak.

Ini menunjukkan perlambangan masyarakat yang seharian mengomel sana sini akan kekurangan yang semerba walhal banyak pembangunan dan penambahbaikan wujud di depan mata tapi buat-buat tak nampak. Mungkin sebab silau dek politik. Anggap lampu kren tu politik kepartian yang menyelubungi masa dengan persepsi tak baik berkenaan negara.

13. Aku ini ourang Indonesiyya

Yang ni bukan masyarakat kita tapi orang negeri seberang yang apa benda pun dia nak menang, dia je yang hebat, dia je yang serba serbi bagus. Depa je la yang betul. Depa sajalah yang paling mendunia. Kopassus no 3 paling kuat di Asia kata deme.

Siap jampi lah natrium kalsium magnesium segala. Lawan Yeti la. Sampai terusan Suez la. Gunung Everest lah. Bomoh globalisasi lah. Sekali kena tampor Kak Limah menggelupur serba serbi.

14. Ucop Yang Tak Lumpuh Tapi Pakai Wilcha

Si Ucop ni suruh si Abi dok tolak dia dalam kerusi roda. Tapi sebenarnya kaki dia elok je. Tapi penduduk kampung seolah-olah buat-buat buta akan kemampuan Ucop.

Ini adalah perlambangan kepada orang Melayu yang yang rela disontot oleh scammer, MLM, skim piramid dan seumpama dengannya. Bukti penipuan dah ada depan mata. Orang tu ada track rekod menjahamankan periuk nasik orang. Tapi atas nama “tak baik menjatuhkan bisnes orang Melayu”, maka ramai rela ditipu oleh para scammer.

Sama juga dengan kes orang ternama. Hanya sebab depa ada nama, kaya-raya dan berjawatan, banyak orang kita tutup mata akan perangai jelik mereka. Alasannya, “dia tu Melayu berjaya, kaya-raya. Kau ada apa?” Maka kita berterusan jadi masyarakat yang tutup mata akan kesalahan orang berkedudukan. Perangai tidak senonoh mereka ternampak halal di mata kita.

Lagi-lagi dalam filem tu, Ucop anak saudara tok ketua. Berkedudukan. Tak gitu?

Artikel di atas disumbangkan oleh Helmi Effendy. Beliau merupakan salah seorang pengasas The Patriot dan juga penulis buku. Antaranya adalah novel Klimaks. Boleh ikuti beliau di sini.

SUMBER : https://www.thevocket.com/14-sikap-hodoh-masyarakat-kita-dalam-filem-hantu-kak-limah-balik-rumah/

 

Sumber : gedebakviral

Juri Tampil Beri Respon Balas, Kenapa Lagu ‘MATA’ Nyanyian Ayda Jebat Gagal Layak Ke AJL32, Memang Padu !!!

Agak kecoh beberapa hari ini tentang luahan rasa tak puas hati Ayda Jebat ekoran kegagalan lagu Mata nyanyian nya ke pentas akhir, Anugerah Juara Lagu ke-32 (AJL).

Memang jelas Ayda Jebat dan para peminatnya amat kecewa dengan keputusan para juri.

Ayda Jebat secara terbuka meluahkan perasaannya ketika berbalas komen dengan para follower di laman Instagram.

Akhirnya setelah isu ini menjadi viral dan tersebar meluas, pihak juri yang mengadili separuh akhir Muzik-Muzik tampil memberi respon balas kepada Ayda Jebat.

Ketua juri, Datuk Mokhzani Ismail memberitahu punca sebenar lagu Mata ciptaan Audi Mok, Shazee Ishak dan Ayda itu tidak dipilih.

Lagu nyanyian Ayda Jebat itu gagal layak kerana melodi dan hala tuju lagu tidak begitu kuat.

Ini penjelasannya:

“Saya bersama lima lagi juri profesional lain mencapai kata sepakat tidak memilih lagu itu kerana kekuatan melodi yang belum layak untuk dipertandingkan di AJL.

“Kami tidak menganggap Mata tak bagus, cuma kekuatan melodinya saja tidak kuat seperti 12 lagu yang dipilih daripada pelbagai genre muzik”

“Saya tahu lagu itu popular dalam kalangan peminat Ayda dan pendengar muzik tanah air. Bagaimanapun, ia masih tidak kuat untuk dipertandingkan di AJL.

Mokhzani berkata, penilaian dibuat merangkumi beberapa aspek iaiatu:
-40 peratus melodi
-20 peratus lirik
-20 peratus penerimaan khalayak dan pendengar
-20 peratus lagi menerusi persembahan.

Ditanya apakah genre muzik baru seperti EDM yang diketengahkan Ayda masih memerlukan masa untuk diterima industri muzik tempatan, Mokhzani menolak dakwaan itu.

Ini komen Mokhzani:

“Kemunculam genre muzik EDM juga pada saya satu perkembangan baru dalam industri muzik tanah air dan ia diterima baik peminat,”

Mokhzani berkata, sesuatu lagu itu layak bertanding di pentas AJL berdasarkan kekuatan melodi lagu termasuk hala tujunya.

Dalam pada itu, Penerbit Eksekutif Muzik Muzik 32 Nurul Huda Khalid berkata, semua keputusan pemilihan lagu yang layak ke AJL32 dibuat 100 peratus juri profesional yang diketuai Mokhzani.

Penerbit ini memberitahu, pihak penerbtan tidak masuk campur urusan pemilihan lagu.

Ini komennya:

“Tidak ada campur tangan langsung daripada kami di bahagian penerbitan.

“Ia 100 peratus telus daripada juri profesional dan turut diaudit juruaudit dalaman TV3

Nurul Huda berkata, dia dan pihak produksi hanya mengendalikan penerbitan program dan urusan persembahan.

Sebelum ini, Ayda Jebat akui kecewa kerana ini kali ketiga dia mencuba nasib mempertaruhkan lagunya untuk berentap di pentas AJL.

Ini komen Ayda Jebat:

“Isu ini sebenarnya tidak perlu diperbesarkan. Saya sekadar meluahkan perasaan kecewa termasuk ingin tahu kriteria pemilihan sesuatu lagu itu untuk melayakkannya bertanding di AJL.

“Sebagai penyanyi, saya hanya ingin tahu adakah lagu tidak layak disebabkan melodi tidak kuat atau penulisan lirik yang lemah. Jika betul, saya boleh perbaiki kelemahan itu pada masa akan datang”

Ayda Jebat memberitahu, dia langsung tidak berniat untuk mempertikaikan keputusan juri, dia hanya cuma inginkan penjelasan sahaja.

Semoga dengan penjelasan Datuk Mokhzani Ismail ini, dapatlah diterima oleh Ayda Jebat.

sumber via miloopanas

Permohonan BR1M 2018 Dibuka, Dan Ini Syarat TERBARU Yang Anda Kena Tahu!

**Permohonan baru/kemaskini BR1M 2018 Bermula Pada.. 27 NOV 2017 – 31 DIS 2017**

** Pemohon digalakkan utk mengisi borang kemaskini BR1M 2018 dengan LENGKAP. **

1. Pemohon yg tidak lulus SSM yg hanya dapat RM700 tahun ini dan tidak membuat rayuan khas pada Julai 2017 yg lalu perlu membuat PERMOHONAN BARU.

2. Pemohon yg tidak mengemaskini sejak BR1M 2014 juga perlu membuat permohonan baru.

3. Pemohon/pasangan/tanggungan yg berdaftar dgn SSM tetapi perniagaan tidak aktif digalakan utk TAMATKAN SSM. Dokumen penamatan perlu disertakan bersama borang kemaskini/permohonan baru.
-> tidak termasuk Skim 1 Pelajar 1 Perniagaan

4. ALERT Pemohon tidak akan menerima surat rasmi mengenai pemberitahuan BR1M 2018 sebaliknya hanya menerima PAMPLET mengenai BR1M dan borang perlu diambil di LHDN terdekat bermula 27 Nov 2017.

5. Waktu Operasi kaunter BR1M 2018 adalah spt berikut :

a) 8.30pg-5.00 ptg (ISNIN-JUMAAT)

b)9.00pg-4.00ptg (30-31 Dis 2017-minggu akhir SABTU dan AHAD)

Bagi negeri PERLIS, PENANG, PERAK, SELANGOR, KL, N.SEMBILAN, MELAKA dan PAHANG

c) 8.30pg-5.00ptg (AHAD-RABU)

d) 8.30pg-3.30ptg (KHAMIS)

e) 9.00pg-4.00ptg (29-30 Dis 2017-minggu akhir JUMAAT dan SABTU)

Bagi negeri KEDAH, KELANTAN, JOHOR dan TERENGGANU

f) 8.00pg-4.00ptg (ISNIN-JUMAAT)

g) 00pg-4.00ptg (30-31 Dis 2017-minggu akhir SABTU dan AHAD)

Bagi SABAH dan SARAWAK

f) Tiada kaunter yg akan dibuka pada CUTI UMUM

(MAULIDUR RASUL, HARI KRISMAS dan HARI KEPUTERAAN SULTAN SELANGOR (utk negeri Selangor sahaja))

kredit to : budakkacamata.com via virality666

Setelah 2 Tahun Jadi Isteri Tunku Jamie, Ini Yang Terjadi Kepada Sarimah Ibrahim Buat Ramai TAK SANGKA! (20 Foto)

Lama rasanya tidak mendengar khabar berita mengenai penyanyi dan pengacara Sarimah Ibrahim selepas beliau mendirikan rumahtangga dengan Tunku Jamie.

Untuk info, Sarimah Ibrahim telah bernikah dengan Tunku Jamie atau nama sebenarnya Tunku Nadzimuddin Tunku Mudzaffar pada tahun 2015. Tunku Jamie merupakan cucu kepada Yang di-Pertuan Besar Negeri Sembilan ke-10.

Meskipun jarang dilihat di kaca TV apalagi berlakon namun beliau dilihat sering berkongsi gambar bersama suaminya di laman sosial Instagram. Semakin cantik, jelita dan berseri-seri Sarimah Ibrahim.

Jom lihat gambar terkininya.

 

Sumber; Eraviral via beritasteady

Nabil Ahmad Terasa? Hans Isaac ‘Blacklist’ Nama Pelawak Yang Lupa Diri

Tidak mudah untuk menghiburkan seseorang, apa lagi membuat mereka ketawa.

Justeru pengacara program bual bicara terbaru Lawak Ke Der Cover Line, Datuk Hans Isaac mengakui dia perlu menjadi seorang yang cerewet untuk memilih tetamu yang terdiri daripada pelawak dalam program ini.

Pemilihan itu katanya perlu mengambil kira pelbagai faktor seperti disiplin dan komitmen pelawak tersebut untuk dipilih dalam di antara 13 episod rancangan itu.

“Setiap nama pelawak itu dicadangkan saya terpaksa memilih dan menolak beberapa nama pelawak. Nama-nama ini dipilih berdasarkan disiplin dan perangai pelawak itu sebelum bersetuju menampilkan mereka di Lawak Ke Der Cover Line.”

Hans sendiri akui pelawak-pelawak di Malaysia sememangnya mempunyai masalah disiplin yang tidak bagus, lagi-lagi apabila mereka berada di puncak karier, mereka hampir lupa diri. Pengalaman Hans dalam dunia hiburan hampir mencecah 25 tahun sudah cukup bagi menilai tahap keseriusan seseorang artis itu.

Beberapa pelawak popular bakal menjadi tetamu undangan dalam program ini namun Nabil Ahmad tidak dijemput. Adakah Nabil Ahmad diantara pelawak yang mempunyai masalah disiplin seperti apa yang Hans cuba sampaikan? Tepuk dada tanya selera.

Sebelum ini, Hans pernah meluahkan beliau benar-benar kesal dengan eleman gurauan hos malam Anugerah Festival Filem Malaysia ke 29 (FFM29) iaitu Zizan Razak yang dianggap keterlaluan.

Menurut Hans, 46, sebagai seorang pengacara yang mengendali anugerah berprestij, Zizan tidak seharuskan membuat lawak jenaka sebegitu sehingga menjejaskan imej dan namanya.

Sumber MeleTop via Hangat.com via beritasteady

Tak Sangka! Lan Pet Pet Bukan Sebarangan Orang.. Imam Muda Asyraf Dedah Kenapa Dia Akan Minta Doa Dari Lan Pet Pet Setiap Kali Mereka Berjumpa..

Lan Pet Pet merupakan anggota kumpulan Senario yang mempunyai trademark tersendiri. Loghat pekat utara serta gelagatnya di pentas membuatkan ramai geli hati. Selain daripada itu, ada sisi menarik yang anda mungkin tidak tahu mengenai pelawak ini.

 

Perkara ini telah dikongsi sendiri oleh Imam Muda Asyraf. Katanya, dia akan meminta doa dari Lan setiap kali mereka berjumpa. Kebiasaannya kita akan minta doa dan berkat dari ustaz bukan? Jika anda ingin tahu mengapa, ini sebabnya.

 

Jika jumpa dengan Abg Lan Pet Pet saya pasti minta doa dari beliau. Ya. Biar apa orang kata. Setiap kali jumpa saya mesti suruh Abg Lan Pet Pet doakan saya. .

Ada org pernah tanya kenapa?. .

Saya yakin dan pasti. Krn terdapat byk riwayat hadith sebut tentang maqbulnya doa seorang insan jika ia berkhidmat kepada ibu dan ayah dengan baik. .

Inilah yang dijadikan tajuk bab bagi Imam Bukhari terhadap 3 org yang maqbul doanya setelah terperangkap di dalam gua. Serta betapa maqbulnya doa Uwais Al-Qarni setelah diteliti sejarah hidup beliau yg sangat menyantuni ibunya. .

Abg Lan Pet Pet yg sy kenali seorang yang sanggup membujang lama hanya kerana mahu berkhidmat kepada ibunya. Menyertai Sinaran Pasport Kegemilangan hanya semata kerana ingin membantu ibunya. Banyak lagi kisah beliau bersama ibunya yang tak mampu dicatat. .

 

 

 

Namun hakikat adab manusia walau bertaraf ustaz sekalipun tak perlu malu untuk menuntut doa dari sesiapapun. Walau beribu org datang meminta doa darinya. Tak salah kita juga meminta org lain mendoakan kita. Sedangkan Nabi penuh tawaduk pernah menyuruh Umar mendoakan Nabi SAW saat Umar musafir. Apatah lagi kita.

 

Sumber oh bulan via malaskomen

PERGHH!! Perkahwinan Pasangan Viral Ini Bakal Digelar Wedding Of The Year.. Mesti GEMPAK Punya!

Masih ingat dengan kisah seorang lelaki yang membuat kejutan hari lahir kepada kekasih hatinya, dengan menaiki dan tahun berikutnya menaiki kapal mewah pula?

Pelbagai Kejutan Dari Hafiz Mahamad

Video kisah percintaan mereka turut tular di media sosial dengan pelbagai reaksi netizen. Ada yang memuji kisah mereka dan tidak kurang juga jelik dan menganggap pasangan ini seperti melupakan ibubapa masing-masing.

Menolak dakwaan itu, lelaki tersebut yang dikenali sebagai Hafiz Mahamad turut membuat kejutan kepada ibubapanya yang cukup mengharukan. Malah beliau turut tegaskan segala yang dibuat adalah menggunakan duit titik peluhnya sendiri dan bukannya dari keluarga seperti yang hangat diperkatakan oleh netizen.

Pre-Wedding Yang Cukup Gah!

Bakal mendirikan rumah tangga bersama gadis yang dicintainya, Syafiqah Aina segala persiapan sedang rancak dijalankan. Malah penggambaran pre – wedding mereka turut tular dan kami di Hangat.com turut akui gambar dan konsep tersebut mempunyai auranya tersendiri.

  
Lihat sahaja gambar-gambar tersebut. Sama cantik dan sama padan bukan? Kita sudah ketahui Hafizsememangnya suka membuat kejutan. Jadi konsep perkahwinannya juga kami jangkakan bakal diadakan dalam sesuatu yang bakal diingati untuk spektrum 2017. Sama -sama kita nantikan gambar-gambar mereka nanti. Sekalung tahniah buat Hafiz dan Aina!

Gambar : Instagram Hafiz Mahamad

 

Sumber : pendekarhitam

Gadis Kelantan Cantik Ini Pemain Bola Sepak Berbisa, Tengok Gambar Selanjutnya Buat Anda Cair (10 Gambar)

PETALING JAYA: Apabila berbicara tentang bola sepak, sering kali golongan lelaki akan dikaitkan dengan sukan nombor satu ini.

Namun seiring dengan peredaran zaman, bola sepak bukan sahaja menjadi minat kaum adam tapi sudah mula dijiwai wanita.

Tidak terkecuali, Nur Syahindah Mohamad Kamal, 20, yang wajahnya menjadi tular di media sosial gara-gara bergiat aktif dalam sukan bola sepak.

Nur Syahindah atau lebih mesra disapa Nur Indah menjadi bualan hangat netizen kerana bukan sahaja pandai bermain bola tetapi memiliki paras rupa yang cantik.

Gadis berdarah campuran Melayu dan Cina ini yang mewakili pasukan bola sepak wanita Sri Sador Glow Glowing FC turut menjadi buruan setiap jejaka di luar sana kerana dikatakan memiliki ciri-ciri wanita idaman mereka.

Bukan sahaja cantik tapi Nur Indah tidak pernah melupakan batasnya sebagai seorang muslimah dan sentiasa mengenakan pakaian yang patuh syariah ketika bermain bola.

Justeru tidak hairanlah, gadis yang menjadikan bekas penyerang Barcelona, Ronaldinho sebagai idolanya turut dirisik beberapa pengeluar jenama tudung dan syarikat barangan sukan untuk dijadikan sebagai duta produk mereka.

Bagi setiap gadis, tawaran sebagai model sudah pastinya tidak akan ditolak mentah-mentah.

Namun berbeza dengan anak bongsu daripada empat beradik ini yang terpaksa menolak tawaran lumayan itu demi minatnya terhadap bola sepak.

Pada masa sama, tawaran itu turut diketepikan kerana mahu memberi tumpuan kepada pengajiannya dalam bidang Diploma Pengurusan Perniagaan di Kolej Poly-Tech Mara Kota Bharu, Kelantan.

“Sebelum gambar saya jadi viral lagi saya memang ada dapat tawaran untuk jadi model tudung. Selepas itu, ada yang offersaya jadi duta produk barangan sukan. Tapi saya tolak kerana saya tidak berminat apatah kerjaya ini memerlukan komitmen yang tinggi selain memenatkan.

“Ramai yang kecewa kerana saya tolak tawaran itu. Memandangkan saya kini di tahun terakhir pengajian saya dan perlu berlatih bersama pasukan, jadi keutamaan diberikan kepada kedua-dua perkara ini terlebih dahulu. Kedua-duanya lebih penting ketika ini,” katanya kepada mStar Online.

Bagaimanapun, Nur Indah yang digelar ‘Ronaldinho Kelate’ sebaik gambar menjadi viral di media sosial tidak menolak akan mempertimbangkan tawaran sebagai model pada masa akan datang.

“Insya-Allah saya akan pertimbangkan di kemudian hari. Perjalanan saya masih lagi panjang. Lagipun saya kalau mahu buat sesuatu, saya akan buat bersungguh-sungguh sehingga sasaran saya tercapai.

“Begitu juga dalam bola sepak dan pelajaran, masih banyak yang perlu diperbaiki. Saya mahu cemerlang bukan sahaja dalam bidang akademik tapi juga sukan. Saya juga ingin dikenali bukan kerana paras rupa tetapi kualiti permainan saya di atas padang,” katanya.

Mengulas lanjut mengenai pembabitannya dalam sukan lasak ini, Nur Indah berkata dia sudah lama meminati bola sepak dan mula aktif bermain futsal selepas tamat tingkatan lima.

Kira-kira setahun bermain futsal sebagai aktiviti riadah bersama rakan-rakan, gadis kelahiran Kota Bharu, Kelantan ini membuat keputusan untuk menyertai sesi pemilihan bakat bagi pasukan bola sepak wanita Sri Sador Glow Glowing FC.

“Dia tidak sangka terpilih bernaung di bawah pasukan itu selepas menjalani sesi pemillihan sebanyak tiga kali. Saya beraksi di posisi pertahanan kiri untuk mewakili Kelantan sejak tahun lalu dalam Liga Bola Sepak Rakyat (LBR),” katanya.

Untuk memantapkan kemahiran permainannya, Nur Indah yang turut meminati pemain Barcelona, Ivan Rakitic akan menonton perlawanan pasukan tersebut di televisyen untuk belajar teknik menggelecek dan menghantar bola.

“Saya tak mahir sangat menggelecek bola, tapi saya suka tengok skills pemain di luar negara menerusi YouTube. Dari situ saya dapat belajar untuk tingkatkan corak permainan saya,” katanya.

Mengakui ramai yang memberi sokongan terhadap minatnya, Nur Indah turut kecewa apabila ada yang memperlekehkan kebolehannya di atas padang.

“Saya sebenarnya rasa tak selesa apabila gambar saya menjadi viral. Mula-mula ok tapi bila dah banyak kali viral, saya bimbang. Saya mahu orang lain tengok saya melalui kualiti permainan bukan kerana paras rupa semata-mata.

“Saya agak terguris hati sedikit apabila ada cakap-cakap di luar sana yang kata ‘kalau orang lain skill hebat tapi muka pecah… tak ada pula nak viral.’ Tapi saya tak nak fikir sangat kerana kecaman takkan pernah habis,” katanya

Sumber: Mstar Online

 

Sumber : sembangmommy